Αναρτήσεις

NAZIM XIKMET KAI ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2015

Ω, αγαπητοί μου, πολλοί έχετε την απορία για το τί θα ψηφίσω αύριο. Δεν είμαι ένας από αυτούς που θα συνδράμουν ψηφίζοντας μικρά κόμματα, να πάρει μπόνους 50 βουλευτές το πρώτο κόμμα. Δεν είμαι ένας από αυτούς που από αντίδραση θα ψηφίσω νυκτερινούς νταβατζήδες και κομματικούς προαγωγούς, επειδή εγώ δεν θέλω να βγω στους δρόμους και να διεκδικήσω ό,τι μου ανήκει. Δεν είμαι ένας από αυτούς που φωνάζουν χρόνια κατά της ΕΟΚ και λίγες μέρες πριν τις εκλογές διαμηνύουν ότι η μόνη λύση μέχρι να αναπτύξουμε εθνική οικονομία, είναι να παραμείνουμε στην Ευρώπη των τραπεζών. Δεν είμαι ένας από αυτούς που ψηφίζω με γνώμονα τον μισθό μου, την θέση μου, τις ελάχιστες καταθέσεις μου. Δεν είμαι ένας από αυτούς που από την μεταπολίτευση και μετά, εθισμένος στα κομματικά ναρκωτικά, ψηφίζω κατ΄εντολή των ναρκέμπορων που μου προμηθεύουν την δόση. Ψηφίζω για τους νεκρούς των μνημονίων Ψηφίζω για τους άνεργους και εξαθλιωμένους συμπολίτες μου Ψηφίζω γι' αυτούς που τους χάρισα

Η ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΝΤΕΜΠΑΡΑΝ

Εικόνα
''Ο κόσμος δεν αλλάζει με εκλογές...'' Κανείς δεν ξέρει τόσο καλά τα μυστικά βοσκοτόπια του ουρανού. Άλλωστε η διεισδυτική αποκαλυπτική ματιά του Κέπλερ θα αργήσει να αποκαλύψει τη θεϊκή αρμονία. Τώρα είναι η ώρα του νερού και της γης. Τα πάθη της Άνοιξης και η οχεία του Ταύρου. Οι Υάδες είχαν φροντίσει για τους βρυχηθμούς που θα’ βγαιναν απ’ το λαιμό του. Αποφασισμένος για όλα. Να κάνει το νερό στεριά και τη στεριά νερό. Αρκεί στην πλάτη του να καθίσει η αγαπημένη του. Ναι, καλά το ξέρει. Ο Έρωτας είναι φυγή είναι θάνατος. Νέα αρχή. Ο ματαντόρ είναι έτοιμος για το θανάσιμο χτύπημα. Μα κι ο ταύρος δεν κάνει πίσω. Αυτή η αρένα δεν προσδιορίζει τη ζωή του. Πάθος και πόνος. Και δύο υπέρλαμπρα μάτια θα διασχίσουν το σκοτεινό δρόμο του Σύμπαντος. Δυαδικός ο Αλντεμπαράν θα διασταυρωθεί ξανά με το βλέμμα του Πτολεμαίου που θα τον ονομάσει Λαμπαδία. Η Ορσιλόχη θα δέχεται ανθρωποθυσίες. Μιάσματα ακατανόητα στο πέρασμα των χρόνων. Κ

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΓΟΡΑΣ

Εικόνα
Παγκόσμια Ημέρα Δημοκρατίας χθες και η Ελλάδα των μνημονίων και της χαμένης εθνικής ανεξαρτησίας, θέλησε να γιορτάσει, δίνοντας πριβέ "ΠΑΡΤΙ" στον χώρο της Αρχαίας Αγοράς με απουσία των Δώδεκα Θεών αλλά με παρουσία πολλών κομματικών προδοτών. Καμμένος και Σημίτης από τα κεντρικά πρόσωπα. Άραβες, πρεσβευτές, σεϊχηδες, μέλη πρεσβειών και η ελληνική Δημοκρατία με χοντρούς φακούς πρεσβυωπίας, να ψάχνει να διαβάσει στις προσκλήσεις του ελληνικού κράτους που εστάλησαν, πώς γράφεται η λέξη Ήθος και Ελευθερία. Φυσικά, όταν στο χώρο υπάρχει ένας Καμμένος ως αντιπρόσωπος της κυβέρνησης και παλαιοκομματικά στελέχη τύπου Σημίτη, μόνο η Δημοκρατία δεν ήταν εκεί... Ευχαριστούμε τους Αμερικάνους, ευχαριστούμε τον Σόϊμπλε, ευχαριστούμε την Μέρκελ, ευχαριστούμε τον "Ελληνοέλληνα" που μας πιστεύει ακόμα. Αυτό ήταν το κεντρικό νόημα, ένα νόημα που με την μορφή αλυσσοπρίονου, αφαίρεσε "δημοκρατικά" τμήμα της χλωρίδας του ιερού χώρου, για να φαίνετ

ΠΡΟΣ ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ

Εικόνα
 ΓΡΑΦΕΙ Η ΣΟΦΙΑ ΛΟΥΚΑ Χάρρυ, πρέπει να έχουμε τόνους μπογιά για να μαυρίσουμε σελίδες μνημονιακών υποσχέσεων, από πρωθυπουργούς που έσκυψαν το κεφάλι στις ξένες εντολές. Και αυτοί είναι : Γιώργος Παπανδρέου, Λουκάς Παπαδήμος, Αντώνης Σαμαράς, Αλέξης Τσίπρας. Και με αυτούς την βολεύουμε αλλά θα πρέπει να μαυρίσουμε και κάτι ψυχικά κοντούς Νενέκους με μάσκα προοδευτικού, που τσιμπολογάνε τα ψιχουλάκια της εξουσίας και είναι χειρότεροι εκτελεστές, ακόμα και από αυτούς που υπέγραψαν τα μνημόνια. Βλέπεις, Χάρρυ, εδώ που φτάσαμε πρέπει να διαλέξουμε με ποιούς θα πάμε και ποιούς θα αφήσουμε. Η πολιτική ασκείται από τους πολίτες και δεν είναι θεατρικό σανίδι που αλλάζεις κάθε φορά, για να έχεις μία καλή είσπραξη στην τσέπη σου. Θέλει θυσίες αιματηρές και όχι τηλεοπτικές... Κανένα παπούτσι δεν περπατάει από μόνο του, αν δεν το φορέσει ένα πόδι. Όσο πολυτελείας και αν είναι, όσο καλά κορδόνια και αν έχει. Αλλά στις μέρες μας τα παπούτσια ασκούν κριτική στα πόδια για τους κ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ Η ΤΗΝ ΣΚΟΤΩΝΟΥΜΕ;

Εικόνα
Αρχαία Αγορά. Ένα σημείο αναφοράς της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Ένα τέμενος που ακόμα και ο χρόνος δεν τόλμησε να το βεβηλώσει. ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ Μέσα στην καρδιά της, κάποτε ορατά περνούσαν τα ιερά νερά του Ηριδανού, κατεβαίνοντας προς τα μέρη του Κεραμεικού. Και ποιοί δεν προσκύνησαν αυτό το ποτάμι... Από τους Πελασγούς μέχρι τους βάρβαρους ξαπόστασαν στις όχθες του. Δεξιά και αριστερά "ναοί στο σχήμα τ' ουρανού", όπως λέει ο Ποιητής, γιατί οι Έλληνες δεν έχτισαν ναούς, απεικόνισαν συμβολικά το περιρρέον σύμπαν. ΗΡΙΔΑΝΟΣ  ΠΟΤΑΜΟΣ Αυτή τη σκοτεινή φωτεινότητα, μόνο με τα μάτια της ψυχής και των συμβόλων μπορείς να την δεις. Και για να αποδοθεί αυτό το φως, η Πεντέλη έκρυβε στα σπλάχνα της το λαμπερό Αττικό μάρμαρο. Ο αδελφός της Υμηττός χάριζε το κρηπίδωμα των ναών από το μάρμαρό του, που πάνω του ακουμπούσαν οι ιερές κολώνες, στεφανωμένες άλλοτε με Δωρικά, άλλοτε με Ιωνικά και άλλοτε με Κορινθιακά κιονόκρανα. Μα πάνω απ' όλα το αέτ

Βισότσκι: Ο αθάνατος Ρώσος τροβαδούρος ποιητής

Εικόνα
Βλαντίμιρ Βισότσκι                                                                                                              ΙΔΙΟΤΡΟΠΑ ΑΛΟΓΑ                                                                      Από τον απότομο βράχο,κατά μήκος του γκρεμού,                                ακριβώς πάνω από το χείλος της αβύσσου                                με το μαστίγιο χτυπάω τα άλογά μου.                                Τα χτυπάω δυνατά, για να τα οδηγήσω μπροστά                                Μου τελειώνει ο αέρας...                                ρουφάω την ομίχλη, πίνω τον άνεμο                                Ξέρω με μιά μοιραία έκσταση......                                νιώθω....πως είμαι τελειωμένος, είμαι τελειωμένος                                Επιβραδύνετε λίγο άλογά μου,επιβραδύνετε,σας παρακαλώ!                                Μην ακούτε το καμουτσίκι μου που σας χτυπά!                                Αλλά,τα αλογά μου,μα την τύχη μου είναι τόσο ι

Ο ΚΟΡΥΝΟΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Εικόνα
“Προχώρησε στους άθλους”.     Έχει απόψε ο “νομοθέτης του ουρανού” συμπόσιο με τον Πυθαγόρα. Στα χέρια του κρατά τη λύρα ο Craig Hogan δίνοντας τη μουσική στο ουράνιο συμπόσιο. Γιατί καλά γνωρίζει ότι η μουσική δεν είναι ψυχαγωγία αλλά αρμονία ως αρχή τάξης στο χάος. Εκεί πιο κάτω, στο κέντρο που οι αστέρες ερωτεύονται την ύλη, μοναχικός οδοιπόρος ο Ιπποδάμας ο Σαλαμίνιος, προσφέρει θυμίαμα τους στίχους του, στους εννέα συνοδοιπόρους του Κορυνοφόρου.                                                                            “Ω θεοί, από πού κατάγεστε;                                        Από πού γίνατε αυτοί που είστε;                                        Ώ άνθρωποι, από πού κατάγεστε;                                        Από πού γίνατε τόσο κακοί;” Θεϊκή σιγή. Ποιός τολμά να απαντήσει; Ο Craig με τη λύρα στα χέρια, επιβάλλει μια ιερή αρμονία. Ιερή ή ανάγκη συνύπαρξης; Σσσσ ... Εδώ η απορία είναι το αμάρτημα και η εξιλέωση, η πρακτική της φιλοσοφίας.

ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΓΛΕΖΟ; ΓΙΑΤΙ;

Εικόνα
Ο Μανώλης Γλέζος (ή και Μανόλης Γλέζος , γεννημένος στην Απείρανθο Νάξου , στις 9 Σεπτεμβρίου 1922 ) είναι Έλληνας ήρωας της Εθνικής Αντίστασης , δημοσιογράφος, συγγραφέας και πολιτικός της Αριστεράς . Μαζί με τον Απόστολο (Λάκη) Σάντα υπήρξαν οι πρωταγωνιστές μιας από τις πρώτες αντιστασιακές πράξεις στην κατεχόμενη Ελλάδα την περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου , κατεβάζοντας τη νύχτα της 30ής προς 31ης Μαΐου 1941 τη σημαία της Ναζιστικής Γερμανίας από τον ιστό του βράχου της Ακρόπολης , στην Αθήνα . Σήμερα, ανήμερα της επετείου των γενεθλίων σας και κλείνοντας τα 94 σας χρόνια, θελήσατε να μας κάνετε άλλη μία έκπληξη. Τεθήκατε επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας της ΛΑΕ του κ.Λαφαζάνη. Δεν έχετε μάθει, κύριε Γλέζο, ότι για να κατεβάσεις την γερμανική σημαία των κατακτητών, δεν μπαίνεις στη Βουλή αλλά ανεβαίνεις στην Ακρόπολη και δίνεις τον αγώνα σου; Και όμως, εσείς μας το διδάξατε. Παρόλα αυτά, το πέρασμά σας από διάφορα κομματικά μετερίζια, ακόμα κα

«Γιατί οι άνεργοι πρέπει να πεθαίνουν…»

Εικόνα
Γράφει  η Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου «Η αδικία και ο πόνος που κυριαρχούν στον κόσμο δεν με αφήνουν να μεταφέρω το σπίτι μου στα αστέρια ...» Ο εξευτελισμός που ένιωσε τον σημάδεψε και οι στίχοι του Φ. Γκ. Λόρκα έγιναν ένα με το πετσί του Γ. Δ. Είχα ένα πλέον χρόνο να τον δω. Από πέρσι τον Ιούνιο που μου είπε το συγκλονιστικό « σαν σκύλος», όταν τον ρώτησα , πως ένιωσε όταν τον πέταξαν από το χειρουργείο του Ευαγγελισμού, που είχε εισαχθεί επειγόντως για να προχωρήσει σε επέμβαση, διότι κινδύνευε η ζωή του. Επέμβαση που δεν πραγματοποιήθηκε αρχικά , μετά από έφοδο στο χειρουργείο του υπεύθυνου λογιστηρίου  , που ζητούσε να διακοπεί το χειρουργείο , επειδή ο ασθενής δεν

ΕΑΛΩ

Εικόνα
Στην μνήμη του Λάμπρου.... Μάϊος · ποιά Πόλις πέφτει στο ''Τη Υπερμάχω των αιώνων''; Μην κλειδώνεις την πόρτα με ψέματα απόψε. Έχει και η άλωση μιά τιμιότητα ...αποδέξου το. Ο αυτοκράτορας θνητός, χωρίς μανδύα. Εξορία...πού και ποιό είναι το αληθινό σπίτι μου; Τύψεις, θλίψη, συσκευή οξυγόνου...πού πάω; Ποιός θάβει τώρα νεκρούς που δεν πέθαναν μέσα του; Μάϊος · βελόνα ορού το καλοκαίρι μου. Όχι άλλη αντιβίωση στο μέλλον του ήλιου μου. Εγώ αποφασίζω γιά την φωτιά που μου αναλογεί. Εγώ και ο Υδροχόος που κυνηγά τη ζωή μου. Ανάμεσα σε φωτιά και υγρασία τα βήματά μου. Γεμίσαν αρθριτικά χρόνων οι κλειδώσεις μου. Χίλιες τετρακόσιες πενήντα τρεις υποκλίσεις ήττας Όχι στα κανόνια του πολιορκητή μα στα δικά μου λάθη. Δεν υπάρχουν ανώδυνοι θάνατοι και ''Στρατηγώ τα νικητήρια" χωρίς στρατό. Μην κλειδώνεις την πόρτα με ψέματα απόψε. Θα ξανάρθω μα όχι σαν αυτοκράτορας πιά Σαν άσωτος θα ξανάρθω στη μήτρα που βεβήλωσα. Και ΄