Αναρτήσεις

ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΧΕΙΡΓΩΓΗΣΗΣ ΜΑΣ

Εικόνα
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗΣ ΝΟΜΙΚΟΣ Με αφορμή την εφαρμογή του Μακιαβελλισμού πάνω στις μάζες παραθέτω τς δικές μου σκέψεις - προτάσεις ως αντίμετρα. Η σύγχρονη τεχνική χειραγώγησης των μαζών είναι ένα κράμα Μακιαβελλισμιού - Γκεμπελισμού εκσυγχρονισμένο στην σημερινή πραγματικότητα όπως δημοσίευσε ο Τσόμσκι (παρόλο που ο ίδιος αρνείται την πατρότητα της άνω δημοσίευσης) 1. Διασκέδαση: Γίνετε επιλεκτικοί στον τρόπο διασκέδασης σας επιλέγοντας θεάματα ουσίας, παρέες φίλων και γνωστών με πλουραλισμό γνώσεων, πηγαίο χιούμορ και έντονο το άισθημα της αναζήτησης. Αποφύγετε οτιδήποτε ρηχό και δεν χρειάζεται να γελάτε σε ότι χαζομάρα ακούσετε μόνο και μόνο για να μην κακοκαρδίσετε τον συνομιλητή σας, 2. Ελλειψη πανικού: Σε ότι πρόβλημα ενδεχομένως σας παρουσιασάσουν αποφύγετε τον πανικό. Αναλύστε το συλλέγοντας πληροφορίες από παντού αποκλείοντας οποιαδήποτε λύση σας προτείνεται από αυτόν που δημιούργησε το πρόβλημα. Αυτός που θέλει να σου κάνει κακό αποκλείεται να θέλ

Ένας καραγκιοζοπαίχτης παιδί- θαύμα

Εικόνα
ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ  ΣΜΑΡΑΓΔΑΣ ΜΙΧΑΛΙΤΣΙΑΝΟΥ Τα παιδιά , τα παλιά χρόνια , έφτιαχναν παιχνίδια ζυμωμένα από χώμα. Τα παιδιά των προσφύγων ζυμώνουν το χώμα με το αίμα τους. Τα παιδιά στις πόλεις σήμερα, που , ας υποθέσουμε, έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες και μέσα , μπορούν να καλλιεργήσουν ένα ταλέντο τους. Ένα παιδί - θαύμα ανακάλυψα στις γυροβολιές μου στην πόλη. Είναι ο Μιχαήλ Δελημιχαήλ. Ένα πανέμορφο 12χρονο αγόρι , που θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του Ευγένιου Σπαθάρη . Και το λέω με μεγάλο σεβασμό στη μνήμη του σπουδαίου καραγκιοζοπαίχτη. Ο Μιχαήλ λάτρεψε από παιδί τον καραγκιόζη και ρούφηξε στην κυριολεξία τη γνώση από όλα τα βιβλία που γράφτηκαν για το Θέατρο Σκιών. « Η πρώτη μου επαφή με τον Καραγκιόζη ήταν , όταν ήμουν πολύ μικρός, σε παραστάσεις που είδα με τους γονείς μου και στον παιδικό σταθμό. Τότε , άρχισα να αποκτώ τις πρώτες μου φιγούρες και να προσπαθώ να παίξω μόνος μου στα σπίτι αυτά που είχα δει. Επίσης, έβλεπα παραστάσεις σε dvd, από τις οποίες ξεσήκ

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ

Εικόνα
  ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ Χαλασμένες ράγες Τι περιμένω εδώ σ' άδειο σταθμό; Επαρχία, εικοσιένας αιώνες, σκιές Λαιστρυγόνες από   του Άκτιου τα μέρη με τρώνε ζωντανό Και συ Πτολεμαία κοιμάσαι γυμνή σε τριμμένο μετάξι απ' του Υδάσπη τα μέρη Τώρα ποιός ξέρει να κρατά στο χέρι πυξίδα να μου δείξει και μένα τι ταξίδια έχω χάσει στων μουσώνων τη σχάση Ξεχασμένος εδώ σ' άδειο σταθμό περιμένω ακόμα έναν άλλο αιώνα να με βρει ζωντανό Με άδεια βαλίτσα ...σπασμένη γκλίτσα και φλογέρας σκοπό Χριστός με ασετυλίνη, μισοφέγγαρη Σελήνη στου Αίμου τη χώρα ψάχνω Θεό Μα η Αυλίδα που βρήκα δεν έχει βωμό Χαλασμένες οι ράγες... και τις έφτιαξα εγώ για φαντάσματα τρένα, που θα με παίρναν από 'δω .............................................. Και απορούν οι αιώνες πώς ακόμα και ζω.... ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ

ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΗ ΜΙΜΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Εικόνα
Μίμης Οικονόμου (η μάνα του Μπελογιάννη) Ο Νίκος Μπελογιάννης ήταν Έλληνας κομμουνιστής, ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕ, αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης κατά των Γερμανών και στέλεχος του ΔΣΕ. Εκτελέστηκε το 1952 ως κομμουνιστής με την κατηγορία της κατασκοπείας. Μάνα με την μαντήλα σου, τα ξέπλεκα μαλλιά σου τον πόνο πως τον άντεξες που είδες τα παιδιά σου και που την βρήκες την στοργή να πεις δεν πειράζει να ΄ναι το αίμα αυτό στερνό, του γιόκα μου που στάζει. Μάνα εσύ που γέννησες τόσα πολλά βλαστάρια κι είχες παιδιά όλο ζωή και στα 'δειχναν κουφάρια Είπες, Να δώσω μια ευχή στα πέρατα, στις μάνες νάνε στερνές στην Λευτεριά του γιου μου οι καμπάνες. Μάνα ο γιος σου πάλεψε να λείψει η δυστυχία Και αγωνίστηκε σκληρά να δει την ευτυχία . Ήθελα γάργαρα νερά στον κόσμο να δροσίζουν Να είναι λέει σαν πουλιά γλυκά να τιτιβίζουν. Ήθελε όλα τα κλαριά ελεύθερα ν’ ανθίζουν να ‘ναι δικές μας οι πλαγιές, οι κάμποι, να καρπίζουν ήθελε νάναι η χαρά σε όλους απλωμένη και η γλυ

ΦΘΙΑ

Εικόνα
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΝΗ (ΕΛΛΑΔΑ) ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΑΖΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ..... ΙΣΑ ΙΣΑ ΤΟΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ                                          Τι κι αν η Φθία μου τάχθηκε για Βασίλειο                                          Σε ύδατα ιερά με αναζήτησε το πεπρωμένο μου                                          Την ώρα που από τη θάλασσα η μάνα μου                                          έκλεβε τα δάκρυα                                          τον Απόλλωνα προκαλούσα για δώρο αθάνατο                                          βέλος στην καρδιά της αιωνιότητας                                          Κανένα βήμα πίσω                                          Τούτη η πόλη είναι για Βασιλείς                                          που θα γεράσουν ευτυχισμένοι                                          Και όταν η ώρα φτάσει του ύπνου                                          στους θολωτούς τους τάφους                                          τ

Οι μεταξικοί μύθοι και ο βελούδινος εθνικισμός – το ΙΚΑ και το 8ωρο

Εικόνα
Κατά τη διάρκεια της τετραετούς διακυβερνήσεώς του αρκετοί φιλεργατικοί νόμοι θεσπίστηκαν που ισχύουν έως τις μέρες μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΙΚΑ είναι δημιούργημα του Ιω. Μεταξά. Livepedia.gr Το καθεστώς της 4ης Αυγούστου, προσπαθώντας να κατευνάσει την κοινωνική αναταραχή, προώθησε κάποια φιλολαϊκά μέτρα, όπως το 8ωρο και κάποιες υποχρεωτικές βελτιώσεις στο εργατικό περιβάλλον , ενώ επένδυσε στην άμυνα, όσο αυτό του επιτρεπόταν από τις μεγάλες δυνάμεις. el.wikipedia.org Η λήψη, για πρώτη φορά , σοβαρών μέτρων στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης - όπως ιδιαίτερα η σύσταση του ΙΚΑ, το 1937 - προσφερόταν για να αμβλύνει την κοινωνική αντίδραση, χωρίς όμως να μπορέσει να την εξαλείψει. Σχολικό βιβλίο της Γ' Λυκείου , σελ 107 Δύο από τις πιο έγκριτες, υποτίθεται, ιστοσελίδες εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα κι ένα έγκριτο, υποτίθεται πάλι, σχολικό βιβλίο αναπαράγουν τους αγαπημένους μύθους των εθνικιστών για να εξωραΐσουν το φασιστικό πρόσωπο του Ιωάννη Μεταξά, τον π

Αναστασία Βούλγαρη: «Το φως λιγόστεψε στην άκρη της πόλης»

Εικόνα
Εκδηλώσεις : Παρουσίαση βιβλίου Αύριο Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016 στις 7:00 μ.μ στον Cafe - Πολυχώρο "Αίτιον"   Τζιραίων 8-10 στην Ακρόπολη, θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου (ποιητική συλλογή) της Αναστασίας Βούλγαρη «Το φως λιγόστεψε στην άκρη της πόλης» από τις « Εκδόσεις Εύμαρος » Λίγα λόγια από την συγγραφέα: Για το βιβλίο θα μιλήσουν: Γιώργος Κασιμάτης, συνταγματολόγος, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλης Κουμής, ποιητής Αποσπάσματα των ποιημάτων θα διαβάσουν οι ηθοποιοί: Γιάννης Δρίτσας Ελένη Τζαγκαράκη Σόλο κλασική κιθάρα: Αντώνης Παπαγγελής Τραγούδια του Μιχάλη Τερζή και του Μίκη Θεοδωράκη θα ερμηνεύσουν οι: Σοφία Μιχαηλίδη Ελένη Τζαγκαράκη Μουσική επιμέλεια: O συνθέτης Τερζής Μιχάλης Το βιβλίο προλογίζει ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Μαράτος, ο οποίος φιλοτέχνησε το εξώφυλλο με το έργο του «Αναμονή ΙΙΙ» και πρόσφερε στο βιβλίο το έργο του «Αναμονή». Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στον Mikis Theod

«Ένα ποίημα για τους πρόσφυγες»

Εικόνα
ΓΡΑΦΕΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΜΙΧΑΛΙΤΣΙΑΝΟΥ «Κανείς δεν φεύγει από την χώρα του άμα αυτή δεν είναι σαν το στόμα ενός καρχαρία, κανείς δεν τρέχει στα σύνορα άμα ολόκληρη η πόλη στην οποία ζούσε δεν διαλυόταν. Θα πρέπει να καταλάβετε ότι κανείς δεν βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα εκτός και αν το νερό είναι ασφαλέστερο από την στεριά….» Ουαρσάν Σάιρ «Πατρίδα» Η πανελλήνια εκδήλωση «Ένα Ποίημα για τους Πρόσφυγες» θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαρτίου 2016, που είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, σε 25 πόλεις της Ελλάδας. Τη διοργανώνει ο Κύκλος Ποιητών με συνδιοργανωτές την Ύπατη Αρμοστεία για τους Πρόσφυγες του ΟΗΕ και τον ιστότοπο https://www.facebook.com/RefugeesWelcomeGR/publishing_tools. (Πρόκειται για εθελοντές ενημέρωσης και επικοινωνίας με μεγάλο ακροατήριο). Όπως διαβάζω στο δελτίο Τύπου , η εκδήλωση θα λάβει παγκόσμιο χαρακτήρα και θα έχει διεθνή αντίκτυπο , διότι θα την αναλάβει και θα τη διαχειριστεί το Παγκόσμιο Κίνημα Ποίησης (World PoetryMovement) με έδρ

O ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ

Εικόνα
                                                           Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ Ένα θέμα βγαλμένο από την δημοτική μας παράδοση, στη γραφή και στη μουσική του Μίκη. Ποιός είναι ο νεκρός αδερφός; Ποιητές και λογοτέχνες, όπως ο Κλεάνθης Μιχαηλίδης (Αργύρης Εφταλιώτης), Φώτος Πολίτης και Ζαχαρίας Παπαντωνίου, εμπνέονται από τον νεκρό αδερφό, δεν αγγίζουν όμως την διαφορετική κραυγή της μάνας για τον νεκρό γιό της. Ο Μίκης Θεοδωράκης κάνει την διαφορά, γιατί είναι ο ίδιος στο ρόλο του νεκρού αδερφού, ένας αδερφός που είναι και πόνος και θλίψη και οργή για δικαίωση. Έργο – σταθμός. Ο Μίκης έχει βιώσει τον Eμφύλιο σπαραγμό και δημιουργεί ναό εξιλέωσης. Όχι για τον ίδιο, αλλά για τη μάνα του, την Ελλάδα. Το έργο ξεκινάει χωρίς στίχους, μόνο με μουσική στην εισαγωγή. Δοξαστικό. Πώς είναι δυνατόν πριν αρχίσει το έργο, να δημιουργείς Δοξαστικό;                                                                                    Πώς είναι δυνατόν χωρίς να δοξάσεις πρώτα την Αθηνά