Αναρτήσεις

Ο HOMO ETHICUS ΤΟΥ ΠΛΩΤΙΝΟΥ

Εικόνα
ΤΗΣ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ                           Καθηγήτριας Φιλοσοφίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Στον Πλάτωνα η ομοίωση προς το θεό προϋποθέτει τη φυγή από τον κόσμο. Στον Πλωτίνο ο λόγος της πλατωνικής εντολής σαρκώνεται στο νόημα της αρετής ως κάθαρσης. Αίτημα της πλωτινικής ηθικής είναι η προσπάθεια να προσπελάσει ο άνθρωπος τη ζωή μέσω της καθαρότητας του νου. Ο «κεκαθαρμένος άνθρωπος» του Πλωτίνου αγωνίζεται συνειδητά να υψωθεί στο φως του λόγου, να οδηγηθεί στην κατανόηση του όντος, της ιδέας της πλατωνικής διδασκαλίας. Η πλωτινική αρετή είναι σύλληψη υπερβατική, είναι έκφραση του λογιστικού του ανθρώπου, είναι η υποταγή της βούλησής του στη μεταφυσική προοπτική, σημαίνει την αδιαφορία του για τον κόσμο και την επιστροφή του στο απόλυτο Ένα. Ο Πλωτίνος μας παρουσιάζει ένα αρχέτυπο του homo ethicus, το σπουδαίο άνθρωπο, ο οποίος ενσαρκώνει τη γνήσια ηθική. Ο σπουδαίος είναι ο άνθρωπος της θεωρητικής σκέψης, του λογισμού, εκείνος που κατέχει τ
Εικόνα
Πως τολμήσατε και προσφέρατε το Αιγαίο; Λίγο μετά από τον πόλεμο ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος υποδεχόμενος τον αμερικανό Τζέιμς Βαν Φλιτ και παρουσιάζοντας του το τιμητικό άγημα, του είπε: «Στρατηγέ, ιδού ο στρατός σας». Χτες ο Πρόεδρος Πάνος, αρχηγός του δεξιού αντιμνημονιακού μπλοκ, υπουργός Άμυνας της πρώτης αριστερής κυβέρνησης στην Ελλάδα, είπε προς την Αμερικανίδα υφυπουργό Εξωτερικών Βικτώρια Νούλαντ, μιλώντας της για το Αιγαίο: Ιδού η Θάλασσά σας! Ο πρωθυπουργός της πρώτης αριστερής κυβέρνησης Αλέξης Τσίπρας έχει χρεωθεί την «προσφορά» του υπουργού του. Επειδή ακριβώς είναι υπουργός της δικής του κυβέρνησης. Ποιος τους έδωσε το δικαίωμα να πάνε να πουν στους Αμερικανούς ότι η Ελλάδα τους προσφέρει την συνεκμετάλλευση του Αιγαίου και μάλιστα σε ποσοστό 70-30; Και μάλιστα ποιοι το είπαν; Αυτοί που επί σειρά ετών εμφανίζονται ως υπέρ πατριώτες και κατηγορούν όλους τους άλλους για ενδοτισμό. Όπως η Ιστορία κατέγραψε την δήλωση του Παναγιώτη Κανελλόπουλου,

Αλήθειες και ψέματα για το γάλα.

Εικόνα
Γιατί είναι ακριβότερο το γάλα στην Ελλάδα; Tι είναι η παστερίωση και πόσα είδη υπάρχουν; Πρόκειται για τη θερμική επεξεργασία την οποία υφίσταται το νωπό γάλα, προκειμένου να καταστραφούν παθογόνοι μικροοργανισμοί που απειλούν την υγεία μας και να επιμηκυνθεί η διάρκεια «ζωής» του. Υπάρχουν δύο είδη: η χαμηλή ή ήπια (γίνεται στους 72 βαθμούς Κελσίου επί 15-20 δευτερόλεπτα) και η υψηλή (γίνεται στους 125-135 βαθμούς Κελσίου επί1-2 δευτερόλεπτα). Οταν δεν υπήρχαν γαλακτοβιομηχανίες και παστεριώσεις, οι άνθρωποι έβραζαν το γάλα πριν το πιουν - συχνά σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και για περισσότερη ώρα. Εν ολίγοις, η επεξεργασία που δεχόταν το γάλα ήταν πιο βάρβαρη. Τι σημαίνει φρέσκο γάλα; Εως σήμερα «φρέσκο» χαρακτηριζόταν το γάλα χαμηλής παστερίωσης με διάρκεια 5 ημερών. Αυτό ήταν το χρονικό όριο που έθετε η νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη την αντοχή του προϊόντος, αλλά και τις κλιματικές συνθήκες στην Ελλάδα (ζέστη για αρκετούς μήνες). Με τις νέες ρυθμίσεις, το φρέσκο γ

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ: ‘‘Έτσι αγαπάμε εμείς την Ελλάδα’’

Εικόνα
Έτσι αγαπάμε εμείς την Ελλάδα , με την καρδιά μας και με το αίμα μας. Σήμερα συμπληρώνονται 63 χρόνια. Ήταν  ημέρα Κυριακή. Μέρα που ακόμα και οι Γερμανοί εισβολείς τη σεβάστηκαν. Πριν ακόμα χαράξει, μέσα στη νύχτα, σαν κοινός δολοφόνος, το κράτος των γερμανοτσολιάδων που πλέον είχαν ντυθεί αμερικανοτσολιάδες, το κράτος των μαυραγοριτών που έχτιζε «Νέους Παρθενώνες» στη Μακρόνησο, είχε εκτελέσει τον Μπελογιάννη και τους συντρόφους του. Την ίδια μέρα της εκτέλεσης, ο Γιάννης Ρίτσος, εξόριστος στον Αϊ – Στράτη, γράφει στο ποίημά του «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ»: «Ο Μπελογιάννης μας έμαθε άλλη μια φορά πώς να ζούμε και πώς να πεθαίνουμε./ Μ” ένα γαρύφαλλο ξεκλείδωσε όλη την αθανασία./ Μ” ένα χαμόγελο έλαμψε τον κόσμο για να μη νυχτώσει (…)».    Στις 30 του Μάρτη 1952, μέρα Κυριακή, μέρα που ούτε κι αυτοί οι Γερμανοί δεν έκαναν εκτελέσεις, ο Νίκος Μπελογιάννης και οι σύντροφοί του, Δημήτρης Μπάτσης , Νίκος Καλούμενος και Ηλίας Αργυρι

Στερνές στιγμές»: ένα άγνωστο κείμενο του Νίκου Μπελογιάννη

Εικόνα
Η αγάπη του Νίκου Μπελογιάννη για τη λογοτεχνία ξεκινούσε, τουλάχιστον, από τα εφηβικά του χρόνια 30.03.2015, 08:00 | Ετικέτες:  ΚΚΕ , λογοτεχνία Συντάκτης:  Γιώργος Πετρόπουλος Ο Νίκος Μπελογιάννης είχε ιδιαίτερη αγάπη στη λογοτεχνία. Είναι άλλωστε γνωστό πως αμέσως μετά τη σύλληψή του ρίχτηκε με πάθος στην προσπάθεια να συγγράψει μια μελέτη για την ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Από τη μελέτη αυτή κατάφερε να ολοκληρώσει μόνο το δεύτερο κεφάλαιο, το οποίο εκδόθηκε μετά τη δολοφονία του από τον δικηγόρο του Μηνά Γαλέο με το ψευδώνυμο Μ. Κουλουριώτης. Η αγάπη του Νίκου Μπελογιάννη για τη λογοτεχνία –όπως αποδεικνύεται– ξεκινούσε, τουλάχιστον, από τα εφηβικά του χρόνια, αν όχι νωρίτερα, και ο ίδιος ασκούνταν στη συγγραφή λογοτεχνικών κειμένων, τα οποία δημοσίευε στο φιλολογικό περιοδικό «Χαραυγή», το οποίο απευθυνόταν στους νέους και άρχισε να κυκλοφορεί το 1932 στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη

ΕΤΣΙ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Εικόνα
Πληρώσαμε €350 δισ. για εισαγωγές στην 7ετία της κρίσης Του Βασίλη Γεώργα "Άνθρακας" αποδεικνύεται ο θησαυρός των ελληνικών εξαγωγών και της αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μετά από πέντε χρόνια κρίσης. Παρά την βαθιά ύφεση και την εσωτερική υποτίμηση που διέλυσε σχεδόν ό,τι είχε απομείνει όρθιο στον παραγωγικό ιστό, η Ελλάδα παραμένει πλήρως εξαρτημένη από τις εισαγωγές προϊόντων, πληρώνοντας όμως λιγότερα χρήματα για να εισάγει σχεδόν τις ίδιες ποσότητες με εκείνες που κατανάλωνε στις εποχές της οικονομικής ευμάρειας. Την ίδια στιγμή οι ει

Η Ελλάδα, παρά το αξιόλογο δυναμικό αδιάθετων οργανικών αποβλήτων που διαθέτει δεν αξιοποιήσει το βιοαέριο ως ΑΠΕ.

Εικόνα
Δρ. Κωστής Μαγουλάς | Χημικός, Μηχανικός & Οικονομολόγος. Καθηγητής Σχολή Χημικών Μηχανικών Ε.Μ.Π. Βιοαέριο & Κτηνοτροφία συνεπάγεται Αειφορία Σε ολόκληρη την Ευρώπη η αναερόβια χώνευση (Α.Χ.) των αποβλήτων / υπολειμμάτων από αγροτοκτηνοτροφικές μονάδες, αποτελεί τον καθιερωμένο τρόπο απαλλαγής από τα απόβλητα με ταυτόχρονη παραγωγή, ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας με καύση του παραγομένου βιοαερίου σε μονάδες συμπαραγωγής (ΣΗΘ, Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού & Θερμότητας), και υψηλής ποιότητας λιπάσματος. Η ηλεκτρική ενέργεια και η θερμότητα από τη συμπαραγωγή, όχι μόνον  υπερκαλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες των ιδίων των μονάδων, αλλά η πώληση της περίσσειάς τους αποφέρει σημαντικά έσοδα στις μονάδες. Σημαντικά έσοδα μπορούν να εξασφαλιστούν και από την πώληση του λιπάσματος. Συνολικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι μονάδες βιοαερίου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ξεπερνούν τις 4500 με κυρίαρχες στο χώρο αυτό τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, ενώ ο ρυθμός

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡYΝΟΜΗΣ

Εικόνα
Δημόσια Φίλοι φίλων Φίλοι Φίλοι (εξαιρούνται οι Γνωστοί) Μόνο εγώ Προσαρμογή Στενοί φίλοι Οικογένεια Δείτε όλες τις λίστες... Περιοχή Athens, Greece Γνωστοί Επιστροφή ΕΥΡΥΝΟΜΗ Αναζητάς πολλές φορές χαμένα βήματα στις σκοτεινές γωνιές του νου. Ποιός, πού, πότε; Η Ευρυνόμη δεν έχει διάθεση για λόγια. Δημιουργία και διαχωρισμός ο χορός της. Στη Φυγαλία δεμένη με χρυσές αλυσίδες η μορφή της προσμετρά τα χρόνια των άστρων Εν αρχή … τίποτα. Μετά το Εν ο Λόγος Αρχαία κατάλοιπα προσδιορίζουν χρόνους ακατανόητους. Ελλειπτικές τροχιές και η Ψυχή παραβιάζει τους όρους για να δει το πρόσωπο του αγαπημένου της Έρωτα. Καμιά μορφή, καμιά εικόνα, κανένας ήχος.Αθόρυβος αέρας ξελόγιασε την Ψυχή. Στην ευχαρίστηση της Αφροδίτης καραδοκεί η σχισμή του χειμώνα Μόνο που το γεράνι ξέρει καλά την πηγή της άνοιξης. Στο κόκκινο χρώμα του θα ανέβει ο ήλιος της μνήμης στεγνώνοντας τις υγρές χειμερινές φοβίες. Δεν υπάρχουν στενά περιθώρια Καταγράφεις με ακρίβεια εικοσιτριών ωρών, πενήντα έξι λεπτών

Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΩΝ ΧΙΔΗΡΩΝ

Εικόνα
Στα Χίδηρα χρώματα νωπά στην παλέτα της λάβας Ποιός θα ζωγραφίσει τα πρόσωπα των παιδιών; Αύριο ο κόρακας στο ντάμι θα κρώζει την άλωση του λόγου μας Μην έρθεις εδώ.... Κάτω από τις ελιές είναι μόνο τα βήματα των Γατελούζων Άσε πρώτα την βροχή να κάνει τη δουλειά της... και μένα να μετρώ απολιθωμένους κύκλους ζωής στους πέτρινους κορμούς της Ερεσού Μου ζητάς χρόνο; Πιάσε μιά χούφτα άμμο και βύθισε το χέρι σου στο νερό Αυτός είναι ο χρόνος μου... βρεμένη άμμος άγονη από το αλάτι της θάλασσας και από μνήμες ατελέσφορων λόγων Στο Πετρί θα ψιθυρίσει ο άνεμος λόγια στο αυτί της Κυράς των  βράχων γιά καλοκαίρια που έμειναν στην παραλία της Εφέσου δίπλα στον γέροντα των αινιγμάτων ..... Όχι άλλα λόγια Ο Μόλυβος μιά ράχη γιά να κρυφτεί ο Ήλιος Κράτα  την παλέτα τώρα και ρώτα τον ζωγράφο από τα Χίδηρα πού είναι τα παιδιά; και νά' σαι έτοιμη γία την θανάσιμη αλήθεια της μέρας...   ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ