Όραμα Ελευθερίας

Αποτέλεσμα εικόνας για «Η ΒΡΙΤΟΜΑΡΤΙΣ»
Βριτόμαρτις*


Η ΕΝΩΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ «Η ΒΡΙΤΟΜΑΡΤΙΣ» διοργάνωσε ομιλία για την 25η Μαρτίου με ομιλητή τον καθηγητή ΗΛΙΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ

                            «Το 1821 δεν δικαιώθηκε. Ανάγκη για ένα νέο Ξεκίνημα »


ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ

ήταν το θέμα της ομιλίας του καθηγητή Ηλία Φιλιππίδη, αντιπροέδρου του Κρητικού Λαϊκού Πανεπιστημίου, την οποία διοργάνωσε στην αίθουσα της Παγκρητίου Ενώσεως η Ένωση Γυναικών Δυτικής Κρήτης «Η Βριτόμαρτις» .

Μετά την προσφώνηση της πρόεδρου της Ενώσεως, κας Κατερίνας Ψαράκη –Αναστασιάδου, ο ομιλητής με την γνωστή ευρυγνωσία και την αναλυτική ικανότητα που τον διακρίνει, συνέδεσε το παρόν με το παρελθόν και ανεζήτησε τις αιτίες της σημερινής μας καταρρεύσεως στο γεγονός, ότι κτίσαμε το πολιτικό μας σύστημα και την οικονομική μας ανάπτυξη πάνω στην άμμο , χωρίς ένα διαχρονικό αρχιτεκτονικό σχέδιο, με μία συνέχεια προγραμματισμού και αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων. Συνήθως αναφερόμαστε στις δευτερογενείς αιτίες της αποτυχίας μας, που είναι το λεγόμενο πελατειακό κράτος της διαφθοράς και το μεταπραττικό κράτος της εξαρτήσεως.
Όμως οι βαθύτερες πρωτογενείς αιτίες είναι δύο: η διχόνοια των Ελλήνων και το γεγονός ότι το ελλαδικό κράτος ,ευθύς εξ αρχής ,δημιουργήθηκε για να λειτουργεί ως βρετανικό προτεκτοράτο και όχι ως ελεύθερο κράτος. Έτσι μπορεί να αποκτήσαμε την ελευθερία μας από τους Τούρκους αλλά δεν κατορθώσαμε να κατακτήσουμε την αυτονομία μας και να αφεντεύουμε τον τόπο μας .




Το 1821 ήταν ένα συνολικό όραμα ελευθερίας ,ανεξαρτησίας, κοινωνικής δικαιοσύνης ,δημοκρατίας και προόδου. Όμως αυτό το όνειρο έμεινε ανολοκλήρωτο και αυτή είναι η αιτία της συνολικής μας κακοδαιμονίας και της αποτυχίας μας, να οικοδομήσουμε ένα σύγχρονο κράτος. Ως να μην έφθανε η αποτυχία του κράτους και του πολιτικού μας συστήματος ,οι εθνομηδενιστές βάλθηκαν να κατεδαφίσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μας με επιχειρήματα ,τα οποία δεν έχουν καμμία επιστημονική βάση, όπως: α. πρώτα γίναμε κράτος και μετά έθνος. Πριν την επανάσταση του 1821 δεν γνωρίζαμε ποιοι είμαστε και μιλούσαμε αλβανικά !! Τότε γιατί ο Ρήγας Φεραίος έγραψε τον «Θούριο» στα ελληνικά, ποιοι τον τραγουδούσαν και ενθουσιάζονταν; Ποιοί τραγουδούσαν τα περίφημα δημοτικά μας τραγούδια στα 400 χρόνια της σκλαβιάς ; Γιατί ο Ελβετός φιλέλληνας Ι.Ι. Μάγερ έγραφε τα «Χρονικά» στα ελληνικά μέσα στο πολιορκημένο Μεσολόγγι;
Γιατί οι οπλαρχηγοί θύμωναν ,όταν δεν περιέγραφε διεξοδικά τις ηρωικές τους πράξεις; Τελικά οι μόνοι που ενδιαφέρθηκαν να αγοράσουν την περιβόητη σειρά «1821» του ΣΚΑΙ ήταν ….η αλβανική κρατική τηλεόραση, για να αποδείξει ότι τους ανήκει και η Ελλάδα!! β. Οι Έλληνες ζούσαν ειρηνικά με τους Τούρκους αλλά στο τέλος αναγκάστηκαν να επαναστατήσουν ,όταν οι Τούρκοι αύξησαν την φορολογία…… Οι κ.κ. Βερέμης και Τατσόπουλος διέπραξαν ένα ιστορικό έγκλημα αποσιωπώντας ,ότι πριν το 1821 είχαν προηγηθεί 27 ένοπλες εξεγέρσεις κατά των Τούρκων.


                                                                              

Ο ΜΑΡΜΑΡΟΜΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΤΑΤΖΗΣ
Διδυμότειχο 1193 - Νυμφαίο Μικράς Ασίας 3 Νοεμβρίου 1254



Ο μύθος του Μαρμαρωμένου Βασιλιά κρατούσε άσβεστη την φλόγα της ελευθερίας στην ψυχή των ραγιάδων .Μερικές από αυτές τις εξεγέρσεις ήταν σοβαρές και θα μπορούσαν να είχαν επιτύχει, αν ερχόταν εξωτερική βοήθεια . .γ. Τελικά οι ευρωπαϊκές δυνάμεις συνέβαλαν σταδιακά στην ολοκλήρωση της Επαναστάσεως η οποία δεν είχε σβύσει λόγω του ανταρτοπολέμου του Κολοκοτρώνη. Εξάλλου χωρίς το μικρόβιο της διχόνοιας δεν θα κινδύνευε η Επανάσταση.
Πάντως οι μεγαλύτεροι σύμμαχοι των Ελλήνων ήταν ο Φιλελληνισμός και ο ενθουσιασμός της ευρωπαϊκής Κοινής γνώμης για τα κατορθώματα αλλά και τις θυσίες των Ελλήνων.
Ο Κ. Κανάρης υπήρξε το πρότυπο του ήρωα σε όλη την Ευρώπη μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα , όπως μαρτυρούν οι ιστορικές αναφορές και οι απεικονίσεις ακόμη και σε αγαλματίδια και επιτραπέζια ωρολόγια. Όταν έφτασε η είδηση στο Παρίσι ,ότι έπεσε το Μεσολόγγι ,είχε νυχτώσει.
Όμως οι φοιτητές και πλήθος πολιτών ξεχύθηκαν αυθόρμητα στους δρόμους. Σχημάτισαν διαδήλωση φωνάζοντας:
                                      «Το Μεσολόγγι έπεσε! Το Μεσολόγγι έπεσε!».



                                                                       
Αποτέλεσμα εικόνας για εξοδος μεσολογγίου

Κατευθύνθηκαν στα Ανάκτορα και ξύπνησαν τον Βασιλιά ,ο οποίος βγήκε στο μπαλκόνι και αναφώνησε :
« Ζήτωσαν οι Έλληνες !» υποσχόμενος ότι θα λάβει υπ’ όψιν του τα γεγονότα. Ακόμη και ο περιβόητος Μέττερνιχ αναγκάστηκε να αλλάξει πολιτική, φοβούμενος τις αντιδράσεις του λαού. Όταν ο Σουλτάνος διαμαρτυρήθηκε για την αλλαγή της αυστριακής πολιτικής, πήρε την απάντηση

Ο ομιλητής κατέληξε, ότι η κρίση, που περνάμε, είναι η μεγάλη καμπάνα, που σημαίνει το τέλος του Ελληνισμού, διότι ο πυρήνας της έχει αξιακό χαρακτήρα και το κέντρο του πυρήνα είναι η συνείδηση της εθνικής ταυτότητας και της διαχρονικής αξίας του πολιτισμού και της ιστορίας μας.
Γιαυτό είναι ανάγκη, το Εθνικοτοπικό πολιτιστικό κίνημα να αναβαθμισθεί, να μην στηρίζεται μόνο στην παράδοση αλλά να αποκτήσει στρατηγική και όραμα για το μέλλον του Ελληνισμού.

Σ.Μ.

*
Η Βριτόμαρτις ή Βριτάμαρπις ήταν θεότητα της ελληνικής μυθολογίας, προστάτιδα των ψαράδων, που λατρευόταν στην Κρήτη.
Μίνωας και Βριτόμαρτις
Η Βριτόμαρτις ήταν μια νέα και όμορφη κοπέλα από την αρχαία Γόρτυνα, κατά μία εκδοχή ήταν κόρη του Δία και της Κάρμης από την αρχαία πόλη Τάρρα. Πέφτοντας κάποια μέρα στη θάλασσα, σώθηκε από τα δίχτυα ψαράδων. Όταν πέθανε, θεοποιήθηκε και προστάτευε τους ψαράδες. Μια άλλη εκδοχή του μύθου λέει ότι ήταν νύμφη της Αρτέμιδας, καθώς μια μέρα κυνηγούσε την είδε ο Μίνωας και την ερωτεύτηκε. Επί 9 μήνες την κυνηγούσε, αλλά αυτή κρυβόταν και, στο τέλος, η Βριτομάρτις, για να γλιτώσει, έπεσε στη θάλασσα από το βουνό Δίκτη. Ψαράδες που βρίσκονταν εκεί την έσωσαν και από τότε τους προστάτευε. Από τότε ονομαζόταν και Δίκταιννα ή Δίκτυννα, από το όρος από το οποίο έπεσε στη θάλασσα. Στην Κρήτη υπήρχαν πολλά ιερά της, τα Δύκταιννα όπως λέγονταν.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΟΤΙΜΑ: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

ΑΙΣΧΎΛΟΣ- ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ ....ΠΕΡΣΕΣ