Ένας καραγκιοζοπαίχτης παιδί- θαύμα

ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ 
ΣΜΑΡΑΓΔΑΣ ΜΙΧΑΛΙΤΣΙΑΝΟΥ
Τα παιδιά , τα παλιά χρόνια , έφτιαχναν παιχνίδια ζυμωμένα από χώμα. Τα παιδιά των προσφύγων ζυμώνουν το χώμα με το αίμα τους. Τα παιδιά στις πόλεις σήμερα, που , ας υποθέσουμε, έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες και μέσα , μπορούν να καλλιεργήσουν ένα ταλέντο τους. Ένα παιδί - θαύμα ανακάλυψα στις γυροβολιές μου στην πόλη.
Είναι ο Μιχαήλ Δελημιχαήλ. Ένα πανέμορφο 12χρονο αγόρι , που θα μπορούσε να είναι ο διάδοχος του Ευγένιου Σπαθάρη . Και το λέω με μεγάλο σεβασμό στη μνήμη του σπουδαίου καραγκιοζοπαίχτη.
Ο Μιχαήλ λάτρεψε από παιδί τον καραγκιόζη και ρούφηξε στην κυριολεξία τη γνώση από όλα τα βιβλία που γράφτηκαν για το Θέατρο Σκιών.
« Η πρώτη μου επαφή με τον Καραγκιόζη ήταν , όταν ήμουν πολύ μικρός, σε παραστάσεις που είδα με τους γονείς μου και στον παιδικό σταθμό. Τότε , άρχισα να αποκτώ τις πρώτες μου φιγούρες και να προσπαθώ να παίξω μόνος μου στα σπίτι αυτά που είχα δει. Επίσης, έβλεπα παραστάσεις σε dvd, από τις οποίες ξεσήκωνα τις φωνές και τα λόγια» σχολιάζει ο Μιχαήλ Δελημιχαήλ , ο οποίος στήνει τις δικές του παραστάσεις στο σαλόνι του σπιτιού της θείας του της Ειρήνης παρουσία μεγάλου κοινού, και ψυχαγωγεί μικρούς και μεγάλους.
91.jpg

Είναι αριστούχος μαθητής , διδάσκεται και κιθάρα, στήνει το μπερντέ του και παρουσιάζει τα έργα του , με τις ιστορίες που γράφει βάζοντας στο στόμα των κλασικών ηρών του θεάτρου σκιών , ιστορίες που θίγουν τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. φιλοτεχνεί μόνος του τα σκηνικά και τις φιγούρες σε μεγάλο μέγεθος, τις κινεί υπέροχα, μιμείται τις φωνές , κάνει τη μουσική επιμέλεια και χαρίζει στο κοινό του ένα θέαμα που θα ζήλευε ακόμη και επαγγελματίας καραγκιοζοπαίχτης.
Αν τον ρωτήσεις , για τον Καραγκιόζη, σίγουρα θα εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου, για αυτό το είδος λαϊκού θεάτρου , που έχει την καταγωγή του στους λαούς της Ανατολής.
«Η Ιστορία του ξεκινάει τον 4ο αιώνα από τις Ινδίες.
Εκεί , είχε φτάσει και ο Μέγας Αλέξανδρος, που επηρέασε με τον ελληνικό πολιτισμό όλες τις δραστηριότητες των λαών της Ανατολής. Έτσι, αυτοί που μελετούν το θέατρο σκιών , λένε ότι κατάγεται ουσιαστικά από την Ελλάδα και από τα Ελευσίνια μυστήρια.»
« Αυτό που με τράβηξε στο Θέατρο Σκιών », υποστηρίζει ο μικρός και πολλά υποσχόμενος καραγκιοζοπαίχτης , « ήταν , ότι είναι ένα είδος διαφορετικό από τα άλλα . Ο καραγκιοζοπαίχτης , πρέπει , να έχει τον πλήρη έλεγχο της παράστασης. Πρέπει να είναι αστείος, να ευχαριστεί το κοινό και να βρίσκει επίκαιρα θέματα για τα έργα του. Όλα αυτά μου άρεσαν πολύ και γι’ αυτό αποφάσισα ν’ ασχοληθώ περισσότερο.»
92.jpg

Και συνεχίζει με πάθος την προσωπική του μελέτη για τον πασίγνωστο λαϊκό ήρωα του θεάτρου Σκιών :
« Έχω μάθει αρκετά πράγματα από βιβλία που έχω διαβάσει, από εκθέσεις και μουσεία που έχω επισκεφθεί που μ’ έχουν κάνει να καταλάβω ότι ο Καραγκιόζης δεν είναι απλώς ένας αστείος τύπος που μας κάνει να γελάμε με τις γκάφες του. Μέσα από τις ιστορίες του μαθαίνουμε για το παρελθόν, τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των ανθρώπων, τη δημοτική μουσική και τις παραδόσεις μας. Υπάρχουν και σύγχρονες ιστορίες με θάματα από τη δική μας εποχή που μπορεί να μην είναι πάντα ευχάριστα, όμως παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο που στο τέλος να φεύγουμε από μια παράσταση χαρούμενοι κι αισιόδοξοι.»
Είναι ένα χαρισματικό παιδί , που αναβιώνει τη μαγεία αυτού του λαϊκού θεάτρου. Δεν ξέρω, αν ο Μιχαήλ Δελημιχαήλ θα ακολουθήσει αυτό το δρόμο , αλλά αυτό που είδα , ομολογώ, ότι με μάγεψε. Ο ίδιος λέει :
«Αν και είμαι μικρός ακόμα, νομίζω ότι θα μου άρεσε να ασχοληθώ επαγγελματικά με το Θέατρο Σκιών. Θα πρέπει να κάνω πολλές περιοδείες, σε διάφορα μέρη της Ελλάδας ή και στο εξωτερικό και αυτό μου φαίνεται ενδιαφέρον γιατί μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια. Όπως και να ‘ναι δεν θα σταματήσω να ασχολούμαι.»
93.jpg

Μπορεί να είναι ένα παιδί που μετράει τα άστρα ο Μιχαήλ, και όπως ο Μέλιος ανοίγει το μυαλό του και δίνει περίσσεια χάρη στη σοφία που αποκτά !
Τίποτα όμως απ' όλα αυτά δεν θα ήταν   δυνατόν χωρίς την στήριξη των δικών του , για να βγουν στο φως και να λάμψουν τα διαμάντια ευφυΐας του. Αν είσθε γονείς , δεν έχετε, παρά να ενθαρρύνετε το ταλέντο του παιδιού σας ,   και να δείξετε το ενδιαφέρον σας με όλους τους τρόπους. Γιατί , αν το αποθαρρύνετε, θα τραυματίσετε την ευαίσθητη ψύχη του και θα΄ναι , σαν να ξέφυγε ο χαρταετός μέσα από τα χέρια του.


                                               


ΠΗΓΗ:https://www.facebook.com/smaragdamichalitsianou?fref=photo

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΙΟΤΙΜΑ: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΣΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Ο ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ

ΑΙΣΧΎΛΟΣ- ΛΟΥΚΑΣ ΘΑΝΟΣ ....ΠΕΡΣΕΣ