Αναρτήσεις

Αναστασία Βούλγαρη: «Το φως λιγόστεψε στην άκρη της πόλης»

Εικόνα
Εκδηλώσεις : Παρουσίαση βιβλίου Σήμερα Τρίτη 17 Μαΐου 2016 και ώρα 20:00 στο Δημοτικό πνευματικό κέντρο «Γιάννης Ρίτσος» στο Αιγάλεω θα παρουσιαστεί η νέα ποιητική συλλογή της Αναστασίας Βούλγαρη «Το φως λιγόστεψε στην άκρη της πόλης» (εκδόσεις Εύμαρος). Για το βιβλίο θα μιλήσουν: Μαρία Αρβανιτοπούλου, κοινωνική ανθρωπολόγος Βασίλης Κουμής, ποιητής Ανδρέας Μαράτος, ζωγράφος και συγγραφέας. Μουσική: Τραγούδι: Πάνος Λαμπρίδης Πιάνο: Κώστας Τουλούπας Διαβάζουν: Αναστασία Βούλγαρη Πάνος Λαμπρίδης Το βιβλίο προλογίζει ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Μαράτος, ο οποίος φιλοτέχνησε το εξώφυλλο με το έργο του «Αναμονή ΙΙΙ» και πρόσφερε στο βιβλίο το έργο του «Αναμονή». Λίγα λόγια από την συγγραφέα: Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στον Μίκη Θεοδωράκη. Η εκδήλωση γίνεται υπό την αιγίδα του Δήμου Αιγάλεω Χορηγοί Επικοινωνίας ( Η ΣΦΗΚΑ ) ( Άνεμος Αντίστασης ) ( Πολιτικές και Πολιτισμικές συζητήσεις )

Moναδική, η γνωστή σε όλους μας φωτογραφία του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Εικόνα
Moναδική, η γνωστή σε όλους μας φωτογραφία του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Ο Παύλος Νιρβάνας που τον απαθανάτισε το 1933, είναι σαν μέσα από την φωτογραφία αυτή να έγραψε ένα ολόκληρο διήγημα. Η ασκητική του μορφή δείχνει να αδιαφορεί για τον φακό. Τί άλλωστε να αποτυπώσει; Ο ίδιος μέσα από την γραφή του είχε αποτυπώσει και είχε καταγράψει τη νοοτροπία μιάς ολόκληρης κοινωνίας, με διαστάσεις προφητικού λόγου. Φαίνεται καθισμένος δίπλα σε ένα μεταλλικό στρογγυλό τραπεζάκι, με μία άδεια καρέκλα δίπλα του. Φαίνεται να είναι μόνος του αλλά δίπλα σε αυτή την ξύλινη καρέκλα, γιά όποιον καταλαβαίνει, βλέπει ότι κάθεται η φοβερή Ασκητική του λόγου του. Μάτια χαμηλωμένα και κλειστά. Ο διάλογος μαζί της είναι έντονος. Στο τραπέζι πάνω δεν υπάρχει ούτε ένα ποτήρι νερό, γιατί ο ίδιος έχει ξεδιψάσει από το ποτήρι των Ιδεών. Από τα ρούχα του αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο Παπαδιαμάντης είναι γιός της ιερής λιτότητας. Αδιαφορεί για το τριμμένο κοστούμι του, γιατί το μόνο ρούχο που χαίρεται είναι ο

«Εν αρχή είναι ο λόγος»

Εικόνα
Καθημερινά απασχολούν το μυαλό μας μεγάλα και αβάσταχτα ερωτήματα: Γιατί φτάσαμε ως εδώ; Τι θα κάνω την επόμενη μέρα; Πώς θα επιβιώσω; Μεγάλα ερωτηματικά ταλανίζουν τη σκέψη που στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο παρά επιφανειακά Χωρίς να ανακυκλώσω το γνωστό σλόγκαν «Η κρίση δεν είναι οικονομική αλλά ανθρωπιστική», θα σταθώ στο πλάι όσων πιστεύουν ότι η κρίση του ανθρωπίνου γένους ξεκινάει από τη μέρα που ανακάλυψε τον πολύπλευρο χαρακτήρα της φύσης του. Συγκεκριμένα, κατά τον Αριστοτέλη ο άνθρωπος διαφέρει από τα ζώα στην ικανότητά του να αναπτύξει τον λόγο (βλ. Πολιτικά Αριστοτέλης) , δηλαδή την ικανότητά της σκέψης και της διανόησης. Αντίθετα, τα ζώα αισθάνονται μόνο το ευχάριστο και το λυπηρό. Εν συνεχεία, τα ζώα λοιπόν βιώνουν τα συναισθήματα και κινητήριος δύναμή τους είναι η ίδια η επιβίωση και η αναπαραγωγή, γεγονός που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Από την άλλη ο άνθρωπος, ο οποίος νιώθει –όπως τα ζώα- , έχει την τύχη να οδηγείται από δύο δυνάμεις σ

ΕΥΡΩΠΗ. 21 αιώνας: Το Τέταρτο Ράιχ Παρελαύνει!

Εικόνα
Αλιόνα Αγκέγεβα Πριν από δύο χρόνια, στις 2 Μαΐου του 2014, έγινε μια απάνθρωπη σφαγή στην Οδησσό. Δεκάδες κάτοικοι της Οδησσού που δεν ήταν διατεθειμένοι να αναγνωρίσουν ως κυβέρνησή τους την παράνομη χούντα, που ήρθε στην εξουσία στο Κίεβο, δολοφονήθηκαν άγρια κατά την διάρκεια του  ένοπλου πραξικοπήματος. Πολλοί από αυτούς κάηκαν ζωντανοί εγκλωβισμένοι μέσα στο κτήριο «Σπίτι των Συνδικάτων» και όσοι κατάφεραν και πήδηξαν από τα παράθυρα των πάνω ορόφων, τους σκότωσαν χτυπώντας τους με σιδηρολοστούς. Οι δολοφονίες έγιναν από μέλη της οργάνωσης «εκατόνταρχοι της αυτοάμυνας του ευρωμαιντάν» υπό τις διαταγές του Προέδρου της Βουλής Αντρέι Παρουμπίι (πρώην ενεργού μέλους του ναζιστικού κόμματος «Κοινωνικό Εθνικιστικό Κόμμα»), και από ακραίους χούλιγκαν (φίλαθλους)  που ήρθαν από το Ντνεπροπετρώφσκ και το Χάρκοβο τους οποίους χρηματοδοτούσε ο ολιγάρχης Ίγκορ Κολομόισκι. Πολλοί από τους επιζώντες συνελήφθησαν και δύο χρόνια τώρα παραμένουν στη φυλακή με την κατηγορία τη

Σε τι βασίζεται η σιγουριά των PODEMOS

Εικόνα
Αλιόνα Αγκλέγεβα Μεταξύ 1995 και 2007 ο αριθμός των θέσεων εργασίας στην Ισπανία, όπως φαίνεται, ήταν μεγαλύτερος από ο,τι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο, η στασιμότητα-μείωση των μισθών έσπασαν αυτή την λαμπερή εικόνα, την οποία προσπαθούσε να δημιουργήσει για την ισπανική κοινωνία η άρχουσα ελίτ - "και τις πραγματικές δυνατότητες να επιτύχουν περισσότερη προσωπική επιτυχία", στη χώρα, καθώς και σε όλο τον κόσμο. Οι ασύμφωνα διογκωμένες τιμές των ακινήτων, που παρόλο ότι το 85% των Ισπανών έχουν ιδιωτικές κατοικίες, λόγω του "φθηνών" και μακροπρόθεσμων τραπεζικών δανείων, έγινε με τον χρόνο μια συλλογική ψευδαίσθηση της σταθερότητας (σε σύγκριση με την δεκαετία 90.) και άρχισε να επιδεινώνεται ραγδαία. Για τους νέους στην Ισπανία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που χαρακτηρίζεται από υψηλό ποσοστό ανεργίας, οι θέσεις εργασίας στην πραγματικότητα ήταν σχεδόν δυσδιάκριτες, με μια  κατακερματισμένη απασχόληση (20% και 50%, αντίστοιχα). Και στις 15 Μαΐου του

Προβλήματα της Ευρωπαϊκής διανόησης

Εικόνα
Αλιόνα Αγκλέγεβα Ευρωπαίοι διανοούμενοι, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, ειδικοί, αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι οι διαμορφωτές των ευρωπαϊκών αξιών, ανησυχούν για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλα τα μέρη του κόσμου, καταδικάζουν κάθε εκδήλωση ρατσισμού, εθνικισμού και αυταρχισμού, αλλά είναι εγκληματικά αδιάφοροι για όσα συμβαίνουν στην Ευρώπη. Η ταινία του Γάλλου κινηματογραφιστή Ρ. Moreira απογύμνωσε και διευκρίνισε τη θέση αυτών των ανθρώπων. Άμεση καταδίκη του συγγραφέα της ταινίας γιατί εκφράζει τη θέση του και δεν είναι παρόμοια με την δικιά τους κατά την εκτίμηση της κατάστασης στην Ουκρανία, έχει γίνει, "ο προπαγανδιστής του Κρεμλίνου", καταδικάστηκε για επαγγελματική ανεπάρκεια, για πνευματική οκνηρία, επειδή έβαλε τα πράγματα στην θέση τους . Αν μιλούσαμε για μια στοιχειώδη ζήλια για την επιτυχία του συναδέλφου τους (ο οποίος κέρδισε την προσοχή σε ένα μεγάλο ακροατήριο), θα ήταν δυνατόν να τον χλευάζουν για το ήθος του μεταξύ των δημοσιογράφων. Ως ένα απλοπο

ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ Ή ΗΓΕΤΗΣ ;

Εικόνα
Молюсь за Россию  "Προσεύχομαι για την Ρωσία" ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΛΟΥΚΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟ ΡΩΣΙΚΗΣ Η παρουσία του Προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν στην Αναστάσιμη Ακολουθία, έχει πολλά μηνύματα. Δεν είναι μία απλή παρουσία διεκδίκησης ψήφων από το εκκλησίασμα. Από το 1917 στην Ρωσία η θρησκεία μπαίνει στο στόχαστρο. Αλλά ποιός μπορεί να τα βάλει με την δύναμη της πίστης; Η επανάσταση στην Ρωσία μεγάλωνε και μαζί της μεγάλωνε και η πίστη στον Παντοκράτορα Θεό. Τα Σοβιέτ μεγαλουργούν, "η θρησκεία είναι το όπιο του λαού". Αλλά κάποιες γιαγιάδες, οι αγαπημένες "μπάμπουσκες" της Ρωσίας, έχουν μεγαλύτερη δύναμη στη βάση της οικογένειας από τα Σοβιέτ.Κάτω από τις λευκοκέντητες μαντήλες τους, κρύβουν μιάν απέραντη αγάπη απέναντι στον Θεάνθρωπο. Διανύουν χιλιόμετρα μέσα στην παγωμένη Ρωσία και σε τόπους μυστικούς τελούν τους γάμους των παιδιών τους. Και όταν έρθουν τα εγγόνια, τα παίρνουν αγκαλιά σε μικρή ηλικία, για να μην θυμούνται και προδώσουν άθελά τους και τα

ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ

Εικόνα
Υλικό ετοίμασε η ομάδα "Νότιο-Ανατολικό αστέρι " Στη σύγχρονη Ουκρανική ιστορία υπάρχουν ημερομηνίες στις οποίες θα πρέπει να επικεντρωθεί η προσοχή περισσότερο από μια δεκαετία. Στα γεγονότα στις 2 Μαΐου του 2014 στην Οδησσό σημειώνονται τραγωδία, φαυλότητα και υποκρισία. Τραγωδία για εκείνους που έπεσαν θύματα του πλήθους των εξαγριωμένων εθνικιστών, υποκινούμενων από τους πολιτικούς του Κιέβου. Η ευτέλεια των προβοκατόρων που έκαναν την βρώμικη δουλειά, γρήγορα εξαφανίστηκαν από τις ειδήσεις . Η υποκρισία της δυτικής πολιτικής ελίτ, περιέγραφε εφιαλτικό και διεφθαρμένο το καθεστώς του Γιανουκόβιτς, αλλά έδιναν τις εγκληματικές συγκαταβατικές αξιολογήσεις των πράξεων των νέων αρχών του Κιέβου. Τα γεγονότα στην Οδησσό είναι η λογική συνέχεια του Μαἴτνάν του Κιέβου, όπου πλήθος με επικεφαλής ένοπλους μαχητές, πυροβόλησαν αξιωματικούς επιβολής του νόμου, αλλά φώναζαν δυνατά για τη θυσιαστική τους αγάπη για την ειρήνη. Από το πλήθος δόθηκαν ζωές για σφαγή «μαρτύ

«Μύχιες παύσεις»

Εικόνα
Της Αναστασίας Βούλγαρη * Ο Τριαντάφυλλος Σερμέτης, με το πρώτο του ποίημα το Άρρητο , ανοίγει την πύλη εισόδου και μας καλωσορίζει στον ποιητικό του κόσμο. Άφωνοι είναι οι καιροί κι όμως ο ποιητής επιμένει. Με την Ηλιόλουστη Ύλη του Έρωτα οικοδομεί το δικό του Στερέωμα σ’ έναν διαφορετικό χωροχρόνο. Η θάλασσα, ο ήλιος, η βροχή, τα κύματα, η ομίχλη γίνονται ο χώρος της ύπαρξης του, όπου εγγράφονται τα συναισθήματά του, ενώ ο χρόνος μετράται μόνον κυκλικά: χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι˙ μόνο το φθινόπωρο απουσιάζει… Άραγε δηλωτικό των μηνυμάτων της ποιητικής συλλογής, αλλά και της ιδιοσυστασίας του ποιητή; Περνάμε την πύλη. Ο ποιητής παράκτιος. Μπροστά του η θάλασσα του μυστηριακού κόσμου της ανθρώπινης ύπαρξης, αλλά και της κοινωνίας. Τούτη τη θάλασσα/ κρατώ στην αγκαλιά μου/ νανουρίζω του βυθού της/ τους χαμένους έρωτες Η ερημιά της ακρογιαλιάς δυσβάσταχτη κι εκείνος επιθυμεί ν’ αναζητήσει τον Άλλον για να ενωθεί μαζί του. Αποφασίζει να μπει στην ενδοχώρα. Πα

«Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός και θ’ αποθάνω!».

Εικόνα
24 Απριλίου 1821- η φρικτή εκτέλεση του αγωνιστή Αθανάσιου Διάκου     «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός και θ’ αποθάνω!». Ο Αθανάσιος Διάκος ήταν ηρωικός αγωνιστής και μάρτυρας κι ένας από τους πρωτε ργάτες της Επανάστασης του 1821. Γεννήθηκε γύρω στο 1788 (σύμφωνα με άλλη εκδοχή το 1782). Ο τόπος γέννησης του Αθανάσιου Διάκου, αποτελεί σημείο τριβής και διεκδικείται από δύο χωριά, την Άνω Μουσουνίτσα και την Αρτοτίνα. Και τα δυο, χωριά της Φωκίδος. Το βέβαιο είναι ότι ο Διάκος έλκει την καταγωγή του και στα δυο χωριά. Ο πατέρας του ήταν από την Μουσουνίτσα και η μητέρα του από την Αρτοτίνα. Σημείο τριβής, αποτελεί και το πραγματικό επώνυμο του Διάκου. Αναφέρονται τα Μασαβέτας (γράφεται και Μασσαβέτας) και Γραμματικός. Από εκεί και πέρα υπάρχει μια αμφισβήτηση μεταξύ αρκετών ιστορικών, με στοιχεία που συχνά αντικρούονται μεταξύ τους, τόσο για το γενεαλογικό δέντρο του Διάκου, κυρίως απ’ την πλευρά του πατέρα του, όσο κα